vineri, 30 mai 2014

Din nou: Firefox sau Chrome ?

Chiar daca sosirea mea pe linux m-a pus fata in fata cu un defect de functionare (bug) al Gnome 3.10, m-am bucurat totusi ca am mai putin stres pe partea problemelor ce tin de necesitarea unui antivirus instalat. Se pare ca bucuria mea a fost de scurta durata, caci Google Chrome versiunea 35 nu mai suporta Java, motivul invocat de creatorii navigatorului fiind acela ca au renuntat la suportul pentru modulele NPAPI pe linux.

Intr-un articol pompos se explica ca modulele de tip NPAPI sunt vechi si depasite, urmand ca cele de tip PPAPI sa devina un standart pentru navigatorul Google Chrome, atat pentru gama sistemelor de operare Linux cat si pentru utilizatorii de Windows. Utilizatorii de Windows ar mai avea pana la sfarsitul anului 2014 suport pentru modulele NPAPI, dupa situatia ar fi practic aceiasi ca si sub Linux: doar Flash Player PPAPI si acel modul de citit documente de tip PDF in browser.

Un "deja vu..." ma bantuie doar cand ma gandesc ca voi reveni la produsele Mozilla, respectiv Firefox si SeaMonkey, produse care vor folosi modulele de tip NPAPI, poate cine stie Firefox s-a mai maturizat intre timp si atunci cand "casca gura" nu mai foloseste prea mult RAM. Nici nu vreau sa ma gandesc, cel putin in acest moment, ce cale va urma clona numita Opera.

ACTUALIZARE 1: Am testat cateva adrese in Firefox, le-am sincronizat in norisorul ursuletului dupa care am oprit sincronizarea si am sters adresele din navigator. La o noua reconectare datele au fost sincronizate si adresele sterse de mine adaugate in Firefox. Un prim test placut, ultima data cand am folosit sincronizarea din Firefox nu prea a mers bine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu