duminică, 15 septembrie 2013

AVA nu, Warframe DA

Fiind duminică, fiecare alege să se relaxeze într-un fel sau altul, eu unul alegând jocurile pe calculator (căci mai nou ne putem juca și de pe un dispozitiv mobil) care oferă, mai mult sau mai puțin, modul cooperativ. Calculatorul din dotare este un Intel Core 2 Duo, cu procesor la 2Ghz, 4Gb de RAM și respectiv 1 Gb de RAM pe placa video Nvidia GT430, pe care am instalat Windows 7 Ultimate pe 64 de biți. Atât AVA cât și Warframe sunt două jocuri de tipul F2P - Free 2 play, ce pot fi descărcate din cadrul magazinului virtual Steam.


Conform clipului video de mai sus, avem un FPS, care îmbină mai multe moduri de joc, construit pe baza motorului grafic Unreal, creat de Aeria Games. Chiar dacă ignor tendința de P2W - Pay 2 Win, nu pot ignora prezența jucătorilor cu coduri și a lipsei de optimizări a jocului, căci la configurația mea acest joc rulează bine doar dacă setez grafica pe un nivel minimm. Oare să fie vorba de faptul că am un procesor de 2Ghz? Conform cerințelor jocului, trebuie să am minim un procesor cu frecvența de lucru de 2,4 Ghz...


Warframe a fost creat de Digital Extremes Ltd, fiind la ora actuală în stadiu beta. Uimitor este faptul că jocul a câștigat mulți fani, lucru care i-a permis să fie disponibil prin Steam, împreună cu anumite elemente de joc ce pot fi cumpărate contra cost. Faptul că este creat cu o afinitate pentru plăcile Nvidia m-a făcut să setez detaliile grafice pe mediu, deși cred că merge și mai mult. Surpriza a fost plăcută, jocul rulează bine, folosind directX 11 și chiar atunci când acțiunea devine intensă nu am parte de oscilații ale cadrelor rulate pe secunda, chiar dacă procesorul nu întrunește limita minimă de 2,2 Ghz.

Punând în balanță cele două jocuri, atât interacțiunea cu jucătorii cât și calitatea jocului, este ușor de înțeles că am optat pentru Warframe, chiar dacă are aceiași tendință de ”Pay 2 Win” ca și AVA, nu trebuie să îmi bat capul cu acei utilizatori care găsesc amuzament în a avea coduri. Oare atât de mult conteze lipsa a 400 Mhz pentru AVA ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu